Oszukali cię w programie Czyste Powietrze? Możesz działać. Oto, co powinieneś zrobić
Jeśli korzystasz z programu Czyste Powietrze, a wykonawca nie dotrzymał warunków umowy lub Cię oszukał, możesz dochodzić swoich praw. Na stronie www.czystepowietrze.gov.pl dowiesz się, gdzie zgłosić problem, z kim się skontaktować i jakie kroki podjąć, aby zabezpieczyć swoje interesy.
Najistotniejsza informacja jest taka, że masz prawo do bezkosztowego odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
- Jeśli umowa została podpisana poza lokalem firmy – masz 14 dni na rezygnację
- Jeśli umowę zawarto w Twoim domu w czasie nieumówionej wizyty – masz 30 dni na rezygnację
- Jeśli nie poinformowano Cię o prawie odstąpienia od umowy – masz 12 miesięcy na rezygnację
Jeśli masz taką możliwość, nie zgadzaj się na rozpoczęcie usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy – może to utrudnić skorzystanie z tego prawa
Pamiętaj! Masz prawo do rzetelnej usługi zgodnej z umową, a wykonawca odpowiada przed Tobą za nienależyte wykonanie umowy – za niedbałe czy niewykonane prace. Jeśli jakość prac jest niezgodna z tym, na co się umawialiście, możesz domagać się naprawy szkody, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy.
Przysługują Ci również uprawnienia z tytułu rękojmi lub gwarancji. Jeśli trzeba, nie wahaj się przed tym, by dochodzić swoich praw w sądzie, zawsze możesz wystąpić o zwolnienie z kosztów.
W jakich wypadkach należy działać, na co zwracać uwagę, co może świadczyć o tym, iż z usługą coś jest nie do końca w porządku? Jak odstąpić od umowy, jak złożyć reklamację? Gdzie zgłosić się po pomoc?
Odpowiedzi na te pytania znajdziecie na https://czystepowietrze.gov.pl/do-pobrania/poradniki-dla-beneficjenta/poradnik-dla-poszkodowanych

