Projekt realizowany jest na podstawie umowy o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/0742/ FERC.02.02-CS.01-001/23/2024 w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Celem projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
W ramach projektu zaplanowano realizację zadania pn. “Gmina Bełchatów - Cyberbezpieczny Samorząd” tj. przeprowadzenie szkoleń i audytu z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz zakup sprzętu informatycznego dla Urzędu Gminy Bełchatów.
Okres realizacji: do 25.04.2026 r.
Całkowity koszt realizacji: 734 643,55 zł.
Kwota dofinansowania: 554 598,89 zł. (wkład UE 465 863,07 zł i BP 88 735,82 zł)
Wkład własny Gminy Bełchatów: 180 044,66 zł.
Dofinansowanie: 92,00%
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (Beneficjent Projektu) w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym.